مزایا و معایب پسماند سوزی

 مزایا و معایب پسماند سوزی

بررسی مزایا و معایب پسماند سوز

روش پسماند سوز به عنوان آخرین مرحله برای پسماند هایی که قابلیت بازیافت یا تغییر شکل ظاهری ندارند است. این روش قابلیت دارد انواع پسماند های گوناگون را به گونه ای تغییر ماهیت دهد، که خطری برای محیط زیست نداشته باشند البته باید توجه شود که همین روش نیز دارای مزایا و معایبی است که یکی از مزایای آن این است که این روش بهترین قابلیت دفع را برای همه موادی دارد که می‌تواند در دمای بالا آزاد شوند. همچنین می توان بیان کرد که سوزاندن سبب می شود که همه مواد به سرطان زا و جهش زا سم زدایی شوند.

همچنین وجود پسماند هایی که پس از دفع کردن موجب تولید شیرابه می شوند نیاز به این روش را دوچندان کرده است و این پسماند ها سبب وجود بوی نامطبوع در اطراف فضا می‌شوند. در صورتی که اگر در پسماند سوز سوخته شوند. می‌توان آب و شیرابه اضافه آنها به صورت کامل به شکل بخار و گرما آزاد شده و علاوه بر آنکه پس از دفع کردن از ایجاد بو و توان جلوگیری می شوند، بخار حاصل نیز به توربین های بخار جهت تولید برق منتقل می شود.

پسماند سوزی چگونه صورت میگیرد؟

صفحه اینستاگرام شرکت مهندسین مشاور بوم پایش  

در کنار مزایای مختلفی که برای روش پسماند سوز اشاره شد معایب مختلف نیز برای آن وجود دارد. یکی از مهمترین معایب این روش مدیریت پسماند، سرمایه گذاری و هزینه بالا برای شروع به وسیله این روش است. در این روش برای شروع کار با سرمایه اولیه که معمولا برای آن مورد استفاده قرار می گیرد باید به اندازه دو روش دیگر هزینه در اختیار باشد. از دیگر معایب این روش مدیریت پسماند، پیچیده بودن آن است.

یعنی اگر در در بطن ماجرا ورود کنیم عملیات واقعی پسماند سوزی بسیار پیچیده تر از فناوری های دیگر است. چرا که ترکیبات مختلف در مواد متفاوت وجود دارد و برای از بین رفتن آن ترکیبات خطرناک نیاز به انجام عملیات های متعددی می باشد. از دیگر معایب آن آلوده کننده هایی که به صورت بالقوه تولید می‌شوند. یعنی پس از سوزاندن پسماند های مختلف آلودگی های مانند مونوکسید کربن، دی اکسید سولفور و یا ترکیبات مختلف دیگر آزاد می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.