مدیریت پسماند چیست؟

مدیریت پسماند چیست؟

مدیریت پسماند چیست؟

زباله و پسماند در هر خانه و یا بطور کلی در هر محلی که زندگی جریان داشته باشد. وجود دارد و افراد معمولاً برای از بین بردن آنها و برای دور کردن آنها از محل سکونت خود، آنها را در محلی معدوم می کنند. برخی از افراد صاحب صنایع زباله های صنعتی خود را به تنهایی و بدون استفاده از اصول علمی دقیق در طبیعت رها می کند. که این عمل نه تنها از جمع آوری زباله و پسماند جلوگیری نمی کند. بلکه سبب آسیب رسانی به محیط زیست و از بین رفتن منابع طبیعی می شود.

فرض کنید کارخانه داری تمام زباله های صنعتی خود را به خارج از شهر و در محل مشخص منتقل کند و آن ها را بدون هیچ اصولی در آن محل رها کند این امر سبب می شود زباله های جمع شده محیطی برای جمع شدن انواع آلودگی ها و انواع ویروس‌ها و میکروب‌ها شود. مدیریت پسماند یعنی ما بدانیم پسماند های خود را باید چگونه و در چه محلی از بین ببریم.

صفحه اینستاگرام شرکت مهندسین مشاور بوم پایش 

اگر بخواهیم تعریف دقیق تر از مدیریت پسماند ارائه دهیم. می توان بیان کرد. که مدیریت پسماند یعنی مدیریت ضایعات محیط زیست و استفاده مجدد از آن، یعنی با جمع آوری پسماند ها و تفکیک آنها می‌توان علاوه بر اینکه از شر پسماند های خود راحت شوید. در استفاده دوباره از آنها نیز نقشی داشته باشید و همچنین از آسیب رسیدن به محیط زیست و منابع طبیعی جلوگیری کنید.

به کمک مدیریت پسماند اصولی می توان اضافه همه مواد شامل مواد صنعتی و غذایی و هر ماده دیگری که تحت عنوان پسماند یاد می شود. به صورت برنامه ریزی شده در محلهای قرار داد تا به وسیله بازیافت دوباره از آنها استفاده شود و یا آنها را به نحوی معدوم کرد که آسیب جدی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد نکند. پس مدیریت پسماند به معنای جلوگیری از آلودگی ها و آسیب رسیدن به محیط زیست و منابع طبیعی می باشد.

 


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر: 

بررسی اقتصادی بودن سیستم‌های تصفیه آب فناوری‌های AI و IoT

سازگاري با تغییر اقلیم در مدیریت منابع آبی

ارزیابی اثرات زیست محیطی سدسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.