مدیریت پسماند با تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی

مدیریت پسماند با تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی

مدیریت پسماند با تصفیه فیزیکی و تصفیه شیمیایی

روش های مختلفی برای مدیریت پسماند وجود دارد که می‌توان به کمک آن ها پسماند های خود را جمع آوری و تفکیک کرد و در محل مشخص تحویل داد، یا آنها را جهت دریافت مامورین جمع آوری پسماند آماده کرد.

تصفیه فیزیکی

در این روش هدف تغییر کاربری و تغییر ماهیت پسماندها می‌باشد. یعنی شما پسماند را از یک ماده خطرناک و آلوده که سبب آسیب رساندن به محیط زیست و همچنین ایجاد آلودگی های مختلف می‌شود به ماده بی خطر برای محیط زیست تبدیل کنید. در این روش مدیریت پسماند می توانید با تغییر شکل فیزیکی، خطر ناشی از آن را برای منابع طبیعی و محیط زیست از بین برد و یا کمتر کرد.

اما برای پسماندهای صنعتی علاوه بر تصفیه فیزیکی، روش حرارتی و بیولوژیکی نیز وجود دارد که در روش حرارتی به عنوان قالب زباله سوز عنوان می‌شود. در این روش با استفاده از سوزاندن زباله ها تولید انرژی سبب تغییر کاربری و تغییر شکل و عدم آسیب‌رسانی آن می‌شوند. غالباً در دسته بازیافت مدیریت پسماند نیز طبقه‌بندی می‌شود روش بیولوژیکی، حالت دیگری است که می‌توان در قالب تصفیه فیزیکی  عنوان کرد. که معمولاً برای خاکهای آلوده و حتی پسماندهای مایع مورد استفاده قرار می گیرد.

تصفیه شیمیایی

تصفیه شیمیایی یکی دیگر از روشهای مدیریت پسماند است که به معنای تغییر در ماهیت و یا کاربرد پسماند و زباله می باشد. به کمک آن می توان ماهیت زباله ها را تغییر داد تا آسیب کمتری برای محیط زیست داشته باشند.

صفحه اینستاگرام شرکت مهندسین مشاور بوم پایش  


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر: 

بررسی اقتصادی بودن سیستم‌های تصفیه آب فناوری‌های AI و IoT

سازگاري با تغییر اقلیم در مدیریت منابع آبی

ارزیابی اثرات زیست محیطی سدسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.