دوگانه سوزکردن آلایندگی خودروها را 10 برابر می کند !
تبدیل خودروی بنزینی به دوگانه سوز از لحاظ محیط زیستی و فنی کار اشتباهی است چون خودروهایی که استاندارد کارخانه ای آنها یورو 4 یا یورو 2 است وقتی در کارگاه به گاز سوز تبدیل می شوند در حقیقت از انژکتوری به کاربراتوری تنزل پیدا می کنند.
در نتیجه این اقدام نسبت آلایندگی خودروها بسیار پایین تر آمده است و بالطبع وقتی استاندارد یورو 2 و 4 گرفتند نسبت آلایندگی باز هم بسیار کمتر شد
اثرات دو گانه سوز کردن خودروها بر روی کیفیت و عمر موتور نیز اصلا اصولی و طبق استانداردهای روز دنیا نیست. این کار باعث شده خرابی موتور با استفاده از سوخت گاز به شکل معنادار و قابل ملاحظه ای افزایش یابد.
در قوانین بسیاری از کشورها از جمله آمریکا اگر استاندارد خودرویی را دستکاری کنند جرم محسوب می شود اما در کشور ما یک وزارتخانه یارانه می دهد که خودروی استانداردی که از کارخانه بیرون آمده دستکاری کند و 4 مرتبه استاندارد خودرو را پایین می آورد. این خودروها دارای هیچگونه استانداردی نیست.
بیشتر مطالعه کنید :
آلودگی هوا زنگ خطری برای سلامت انسان
از نظر آلایندگی چه تفاوتی بین گاز استفاده شده در خودرو و مصرف خانگی وجود دارد ؟
احتراق گازی که در خانه ها استفاده می شود در دما پایین است و در نتیجه تنها آلودگی که ایجاد می کند فقط co است ولی گازی که در خودرو استفاده می شود به دلیل دمای بالای موتور احتراقی، گازهای بسیار سمی تولید می شود و به همین خاطر هست که اروپا و دنیا برای خودروهای گاز سوز استانداردهای ویژه ای را پیش بینی کرده اند تا از نشت این گازها به بیرون از خودرو جلوگیری شود.
برای اطلاعات بیشتر با شرکت مهندسین مشاور بوم پایش در تماس باشید :