مافیا مانع دفع درست پسماند

مافیا مانع دفع درست پسماند

مافیا مانع دفع درست پسماند

دلیل اینکه اقدامی جدی در زمینه زباله صورت نمی‌گیرد حضور همین مافیا است که اجازه  نمی‌دهند تغییر چهره محل‌های دفع زباله یا اقدام مناسبی در زمینه جمع‌آوری پسماند در سطح شهر صورت گیرد. این افراد نه تنها مالیاتی نمی‌پردازند و خدمتی نمی‌کنند بلکه تنها طبیعت را آلوده می‌کنند و اجازه بهسازی محل‌های دفع زباله را نمی‌دهند.

برخی پیمانکاران اجازه خاکپاشی و آهک‌پاشی روی زباله‌ها را نمی‌دهند. تا حتی بوی بد زباله مردمی که در حاشیه محل‌های دفع زندگی می‌کنند را اذیت نکند چراکه از این زباله‌ها برداشت می‌کنند. یا حتی اجازه نمی‌دهند که جوی‌بندی‌هایی داخل محل‌ دفع زباله شکل بگیرد تا شیرآبه از هرجایی خارج نشود و محیط را آلوده نکند؛ یعنی یک سری افراد قدرتی را به‌واسطه پول کثیف در بازار زباله به‌دست آورده‌اند و بدون هیچ نظارتی اعم از مالیاتی، بهداشتی، کاری و حقوق کار به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به طبیعت و سلامت مردم آسیب وارد می‌کنند.

لزوم دقت نظر در انتخاب پیمانکاران پسماند و انعقاد قرارداد

در برهه ای سازمان مدیریت پسماند اپلیکیشن‌های مختلفی در زمینه جمع‌آوری پسماند از در منازل را معرفی می‌کند. که تنها پسماندهای خشک را از مردم جمع‌آوری می‌کند و برخی از این اپلیکیشن‌ها فعالیت خوبی در این زمینه دارند. چون علاوه‌بر زباله‌های خشک، زباله‌های تر را نیز جمع‌آوری می‌کنند. اما سر راه آن‌ها موانعی قرار گرفت در حالی که استفاده از این اپلیکیشن‌ها راه خوبی بو.د تا زباله‌ها از دسترس زباله‌گردها و این پیمانکاران خارج شود چون زباله مستقیم و بدون واسطه از منازل به مراکز بازیافت منتقل می‌شد.

تاثیر محیط زیست بر سلامت انسان

زباله و آلودگی محیط زیست

اکنون محل‌های دفع زباله‌ای که در استان‌های شمال کشور وجود دارند. داخل جنگل‌ها، ساحل دریا یا رودخانه‌ها قرار دارند. محل دفع زباله در شهر محمودآباد دو متر با دریا فاصله دارد و محل دفع در شهرستان قائمشهر دقیقا در بستر رودخانه «تلا» واقع شده است که شیرآبه زباله‌های دپو شده در این منطقه می‌تواند این منابع آب زیرزمینی را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب وارد کند. همچنین جنگل‌های زیادی به واسطه حضور این افراد، کارگرها و زباله‌های دپو شده در حال تخریب هستند.

امیدواریم که تغییراتی در این زمینه صورت گیرد و حداقل می‌توانیم درباره استان مازندران بگوییم که استانداری یکسری مکاتباتی بابت خروج کارگران از محل‌های دفع زباله انجام داده است اما ما این اقدام را کافی نمی‌دانیم و باید برخوردهای قهری و قضایی با مافیای زباله صورت بگیرد.

صفحه‌ی اینستاگرام شرکت بوم پایش اصفهان


مطالب بیشتر:

ارزیابی اثرات تنوع زیستی در آسیبهای محیط زیست

پیوند ناگسستنی گردشگری با محیط زیست

آسیب به تنوع زیستی گیاهی و جانوری با رهاسازی زباله