علل انواع تخریب محیط زیست

علل انواع تخریب محیط زیست

علل انواع تخریب محیط زیست

در ادامه این مطلب به علل انواع تخریب محیط زیست اشاره می‌کنیم:

تخریب زمین و خاک

تخریب کیفیت خاک ناشی از شیوه‌های کشاورزی نامناسب، استفاده بیش از حد از کودها و آفت کش‌ها، نشت از محل های دفن زباله و غیره است.

ایجاد تخریب آب

آلودگی آب ناشی از زباله‌های ریخته شده در اقیانوس‌ها، تخلیه غیرقانونی، دفع مقادیر زیادی زباله صنعتی در رودخانه ها یا دریاچه‌های مجاور و غیره باعث تخریب آب می‌شود.

تخریب اتمسفر

این تخریب شامل تخریب هوا، آلودگی ذرات و تخریب لایه ازن است.

چند نوع آلودگی دیگر

به غیر از تخریب زمین، آب و جو، بسیاری از انواع آلودگی‌های دیگر مانند آلودگی صوتی، آلودگی نوری که بخشی از تخریب محیط زیست هستند.

صفحه‌ی اینستاگرام شرکت بوم پایش اصفهان

علل تخریب محیط زیست

برخی از گونه‌های زیست محیطی به مناطق قابل توجهی برای کمک به تأمین غذا، فضای زندگی و سایر دارایی‌های مختلف نیاز دارند. این موجودات منطقه خاص نامیده می‌شوند. در نقطه‌ای که بیوم (دامنه یا منطقه زیستی ویژه) تقسیم می‌شود، تکه‌های وسیع فضای زندگی دیگر وجود ندارند. برای حیات وحش دستیابی به دارایی‌های مورد نیاز خود برای بقا دردسرسازتر می‌شود. محیط زیست ادامه می‌یابد، حتی اگر جانوران و جانوران گیاهی وجود نداشته باشند که به حفظ آن به درستی کمک کنند.

آسیب گسترده معادن در کمین جنگل ها

آسیب‌ های انسان به محیط زیست

یکی از دلایل اصلی تخریب محیط زیست، آسیب به زمین است. بسیاری از گونه‌های گیاهی علف های هرز، به عنوان مثال، سیر و خردل، هر دو مزاحم هستند. آسیب در محیط اطراف فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا شروع به رشد و گسترش کنند. این گیاهان می توانند کنترل طبیعت را به عهده بگیرند و فضای سبز محلی را از بین ببرند.

آلودگی

بروز آلودگی به هر شکلی که باشد هوا، آب، زمین یا صدا برای محیط زیست مضر است. آلودگی هوا، هوای تنفسی ما را آلوده می‌کند که رفته رفته باعث مشکلات سلامتی خواهد شد. آلودگی آب کیفیت آبی را که برای مصارف آشامیدنی استفاده می‌کنیم کاهش می‌دهد. وجود آلودگی زمین منجر به تخریب سطح زمین در نتیجه فعالیت‌های انسانی می‌شود. هنگامی که در معرض صداهای زیاد به صورت مداوم قرار می‌گیریم مانند بوق زدن وسایل نقلیه در جاده‌ای شلوغ یا ماشین‌هایی که صدای زیادی حین آهنگ گوش دادن تولید می‌کنند، آلودگی صوتی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به گوش ما وارد کند.

راه های ارتباطی با شرکت بوم پایش اصفهان

ازدیاد جمعیت

رشد سریع جمعیت بر منابع طبیعی فشار وارد می‌کند که منجر به تخریب محیط زیست ما می‌شود. نرخ مرگ و میر به دلیل امکانات پزشکی بهتر کاهش یافته است که منجر به افزایش طول عمر شده است. جمعیت بیشتر به معنای تقاضای بیشتر برای غذا، پوشاک و سرپناه است. برای پرورش غذا و تهیه خانه برای میلیون‌ها نفر به فضای بیشتری نیاز دارید. این امر منجر به تخریب جنگل‌ها می شود که یکی دیگر از عوامل تخریب محیط زیست است.

محل دفن زباله

دفن زباله‌ها محیط زیست را آلوده کرده و زیبایی شهر را از بین می‌برد. محل‌های دفن زباله به دلیل حجم زیادی زباله که توسط خانوارها، صنایع، کارخانه ها و بیمارستان ها تولید می‌شود، در داخل شهر قرار می‌گیرند.دفن زباله‌ها خطر بزرگی برای سلامت محیط زیست و افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند به همراه دارد. محل‌های دفن زباله در هنگام سوختن بوی بدی تولید می ‌نند و باعث تخریب قابل توجه محیط می‌شوند.