زباله های زیست تخریب پذیر

ارزیابی اثرات زیست‌ محیطی، ارزیابی اثرات زیست محیطی شرکت بوم پایش اصفهان، بهترین شرکت مشاوره ارزیابی اثرات زیست محیطی، بوم پایش اصفهان، شرکت مهندسین مشاور بوم پایش، مشاوره محیط زیست، مشاوره محیط زیست اصفهان، مقابله با آلودگی هوا

زباله های زیست تخریب پذیر

بشر طی زمان های گذشته تا به امروز آسیب ها و ضرر های بسیاری به محیط زیست وارد کرده است . تولید انبوه و گسترده ی پلاستیک ها و پلی استایرن ها توسط انسان ها باعث آسیب های فراونی به محیط زیست و آلوده شدن محدوده نفتی شده است.فعالیت های بشر همچنین باعث انتشار فزاینده دی اکسید کربن و گرم شدن کره ی زمین شده که این موضوع نیز در بردارنده بلایای طبیعی همچون خشک سالی ها و سیل وایجاد الگوی نامنظم اقلیمی شده است . تمامی این زیان ها بدست بشر بوجود آمده و راهکار جلوگیری از آن ها نیز بدست بشر می باشد .

برای مقابله با این آلودگی ها می توان تولید و دفع پلاستیک ها را به مقدار زیادی کاهش داده و به جای کیسه های تجزیه ناپذیر و آلوده کننده ی محیط زیست ، کیسه های تجزیه پذیر طراحی و تولید نمود . برای ظروف یک بار مصرف غیر قابل تجزیه نیز می توان ظروف گیاهی یک بار مصرف به کار برد.

مفهوم زیست تخریب پذیر

زیست تخریب پذیر به تمامی موادی گفته می شود که وقتی در طبیعت رها می شوند به وسیله ی فعالیت موجودات زنده به ریز واحد های سازنده خود تجزیه شده و در محیط اثری از خود بر جای نمی گذارند . تجزیه بیولوژیکی به پروسه ای گفته می شود که طی آن میکروارگانیسم ها مواد را تبدیل به زیست توده ، دی اکسید کربن و آب می کنند که در واقع مواد برای تغذیه میکرو ارگانیسم ها به کار برده می شود . و به همین جهت برای آنها پیشوند زیست را قبل از تخریب پذیر به کار می برند .

برای تعیین زیست تخریب پذیری مواد استاندارهای متفاوتی وجود دارد ولی به طور کلی به تجزیه ۶۰ تا ۹۰ درصدی مواد طی دو الی شش ماه گفته می شود . زباله های زیست تخریب پذیر با رها شدن و دفن شدن در محیط زیست آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند و در کوتاه مدت تجزیه می شوند . مواد غیر نفتی که در طبیعت ساخته می شوند معمولا از مواد گیاهی یا منابع حیوانی ساخته می شوند این قبیل مواد که شامل کاغذ ها و سبزیجات و برخی فوم های پلاستیک می باشند از موادی چون نشاسته ذرت تشکیل می شوند.

ارزیابی اثرات زیست‌ محیطی، ارزیابی اثرات زیست محیطی شرکت بوم پایش اصفهان، بهترین شرکت مشاوره ارزیابی اثرات زیست محیطی، بوم پایش اصفهان، شرکت مهندسین مشاور بوم پایش، مشاوره محیط زیست، مشاوره محیط زیست اصفهان، مقابله با آلودگی هوا

مطالب بیشتر: اصول دفن پسماند عادی و خطرناک

مواد تجزیه شوند بعد از مدتی در محل های دفن زباله ناپدید می شوند. و هیچ اثر سمی از خود بر خاک باقی نمی گذارند . البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که زباله های تجزیه شونده را در محیط هایی دفن کرد که اکسیژن کافی در خاک وجود داشسته باشد که موجب تجزیه ی زباله ها گردد. در غیر این صورت از زباله ها در شرایط نبود اکسیژن ، گاز متان گلخانه ای که پتانسیل گرمایشی آن ۸۶ برابر بیشتر از دی اکسید کربن می باشد آزاد شده و در نتیجه آسیب به مراتب بیشتری به محیط زیست خواهد زد.

زباله های غیر قابل تجزیه

پلاستیک ها و نایلون ها و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی از جمله ی مواد غیر قابل تجزیه ای می باشند. که آسیب های فراوانی به محیط زیست وارد می کنند . دلیل غیر قابل تجزیه بودن این زباله ها طویل بودن طول مولکول پلی مر و پیوند قوی بین مونومر های آن ها می باشد. که تجزیه آن ها به وسیله موجودات تجزیه کننده مشکل می باشد و در صورت تجزیه شدن هم به حدود ۵۰۰ سال زمان نیاز می باشد.

 


شرکت بوم پایش اصفهان
آدرس شرکت : اصفهان ، خیابان هشت بهشت غربی ، حدفاصل چهارراه گلزار و ملک ، کوچه 16 ، ساختمان آیین ، طبقه 2 ، واحد 7

شماره تماس :
32676580- 32676557 – 32684856
0913-115-1501


جهت مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام شرکت بوم پایش اصفهان کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

اصول دفن پسماند عادی و خطرناک

جمع آوری، حمل و دفن صحیح زباله ها

مشکلات زیست محیطی دفن غیر اصولی زباله ها

بررسی روند مختلف بازیافت

تفکیک و بازیافت پسماندهای الكترونيكی