دوستی با محیط زیست

دوستی با محیط زیست
در این مقاله از شرکت مهندسین مشاوره بوم پایش در اصفهان می خواهیم راجع به دوستی با محیط زیست برای شما مطلبی را ارائه دهیم در صورت مفید بودن مطلب آن را به اشتراک بگذارید.

دوستی با محیط زیست


روش هایی برای دوستی با محیط زیست

دوستی با محیط زیست چیست؟ راه کارهای دوستی با محیط زیست کدام اند؟ در جواب این سوال باید بگوییم  خیلی ساده است که دوستی با محیط زیست یعنی راه و روش هایی را در پیش بگیریم که به محیط اطراف‌ مان کمترین آسیب را برسانیم و در حفظ آن کوشا باشیم. ما برخی از این راهکار ها را برای شما ارائه می دهیم.

 توجه کردن به کارهایی که روزانه انجام می‌دهید!!! 

هر تصمیمی که در طول روز می‌گیرید می‌تواند با محیط زیست در ارتباط باشد. از آب خوردن و نحوه‌ی پخت غذا گرفته تا رفتن به سفر و خرید کردن، همگی در طبیعت اثرگذار است. در هر گامی که برمی‌دارید کافیست از خود بپرسید: این کار من به محیط اطرافم آسیب می‌رساند یا خیر؟

حتما در مصرف آب صرفه‌جویی کنید

آب یکی از منابع طبیعی است و تا به خانه ما برسد انرژی بسیاری صرف آن می‌شود. هر چه آب کمتر مصرف کنیم در مصرف انرژی‌هایی که برای تهیه و رساندن این منبع طبیعی استفاده می‌شود، صرفه‌جویی کرده‌ایم صرفه جویی در مصرف آب همیشه موقع شست و ‌شوی سبزیجات و میوه‌ها حجم زیادی از آب هدر می‌رود.

 

صرفه جویی در مصرف آب

 

حفاظت از محیط زیست را حتما تمرین کنید…

با آگاهی نسبت به منابع طبیعی که به‌ طور روزمره با آن‌ها در ارتباط هستید، راه‌هایی برای حفظ و نگهداری آن‌ها بیابید. این راه‌ها می‌تواند خیلی ساده باشد مثل خاموش کردن چراغ وقتی از اتاق خارج می‌شوید یا بستن شیر آب موقع مسواک زدن، تعمیر شیرهایی که چکه می‌کنند و…. البته موارد پیچیده‌تر هم هست مثلا چیدمان وسایل خانه‌تان یا حتی ساخت یک خانه که با محیط زیست سازگار باشد. صرفه‌جویی در مصرف آب موقع مسواک زدن با یک لیوان آب، مسواک بزنید.

توجه به محیط زیست در هنگام خریدتان

با خرید کردن هم می‌توان به محیط زیست کمک کرد. بهانه‌ای بیابید و به دوستان‌تان هدایایی از موسسات دوستدار محیط زیست بدهید. تعداد این موسسات کم هم نیست. ماگ های انجمن یوزپلنگ ایرانی موسسه یوزپلنگ ایرانی با فروش این ماگ‌ها و دیگر محصولاتش در فروشگاه اینترنتی خود برای حفظ یوز ایرانی تلاش می‌کند.

تغییر اخلاق در سفرتان!!!

هنگام سفر کیسه نایلون و مواد پلاستیکی با خود نبرید. بطری آب آشامیدنی‌تان بهتر است یکبار مصرف نباشد و اگر بود، فراموش نکنید تا در محیط اطراف ‌تان رهایش نکنید. به درختان آسیب نزنید و از چوب آن‌ها برای درست کردن آتش استفاده نکنید. شما چه راه‌کار های دیگری می‌دانید؟ استفاده از قمقمه به جای بطری‌های پلاستیکی از فلاسک یا قمقمه استفاده کنید. خیلی بهتر است تا برای هر سفر کلی بطری پلاستیکی آب مصرف کنید.

 

دوستدار محیط زیست

 

عضویت در گروه‌های دوستدار محیط زیست

با عضویت در این گروه‌ها با اصول ساده‌ی زیست محیطی آشنا می‌شوید. در مواقع ضروری می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. این گروه‌ها را به دوستان‌تان معرفی کنید تا آن ها هم عضو شوند.

استفاده مجدد و بازیافت و کاهش

این سه را هرگز فراموش نکنید. در انجام هرکاری از خود بپرسید که برای استفاده از منابع چگونه می‌توان این سه را به‌کار گرفت. کاهش به معنی کم کردن مصرف منابع و محصولات است. استفاده مجدد یعنی تا آن ‌جایی که می‌توانیم  به جای دور ریختن مواد و وسایل مصرفی سعی کنیم در صورت امکان مجددا از آن‌ها استفاده کنیم. بازیافت یعنی تبدیل محصولات و مواد مصرف شده به مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی دیگر. با این تفکر، اتلاف انرژی و آسیب به منابع طبیعی بسیار کاهش می‌یابد. بازیافت مواد پلاستیکی فقط کمی خلاقیت می‌تواند از بطری‌های معمولی پلاستیکی کلی اثر جالب هنری بسازد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

استفاده نکردن از وسایل شخصی برای رفت و آمد در سطح شهر بهترین کاری که این روزها برای حفظ محیط زیست می‌توان انجام داد، می باشد. حتما از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر استفاده کنید. بهترین گزینه دوچرخه می باشد. با دوچرخه سواری هم خودتان بهتر نفس می کشید هم زمین…

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه کنید.