تکنیک های جدا سازی زباله ها

تکنیک های جدا سازی زباله ها

تکنیک های جدا سازی زباله ها

روزانه هزاران تن زباله تولید می شوند که بسیاری از آن ها قابل تجزیه در محیط زیست نمی باشند. ولی قابلیت بازیافت و تولید دوباره ی محصولات جدید از آن ها وجود دارد . از این رو لازم هست که همه ی مردم به وظیفه ی انسانی خود عمل نمایند و بر حسب شرایطی که دارند آن ها را ازهم تفکیک و جدا نمیایند . زباله ها انواع متفاوتی دارند که مقدار بسیار زیادی در خانه ها تولید می شود که شامل زباله های تر و خشک از قبیل باقی مانده های غذا ها و یا ظروف پلاستیکی یا شیشه و کاغذ ها و … می باشد . در اداره جات و کارخانه ها نیز بر حسب کاری که انجام می شود. کاغذ های باطله ظروف فلزی و پلاستیکی و آهن آلات و مواد چوبی و … تولید می شوند که باید از هم تفکیک شده و جدا گانه قرار گیرند .

روش های جدا سازی زباله

زباله هایی که در خانه ها تولید می شوند باید روزانه جدا شده و بسته به این که تر یا خشک می باشند. در ظرف های آشغال جداگانه ای قرار بگیرند . می توان از زباله های تر که شامل پوست میوه جات و یا سبزیجات و از این قبیل مواد می باشد. برا تولید کود استفاده نمود به این ترتیب که در چاله های کمپوست ریخته می شوند. و کمپوستی که از آن ها تولید می شود را به عنوان کود در باغ ها و باغچه ها به کار برد .

تکنیک های جدا سازی زباله ها

مطالب بیشتر: اصول دفن پسماند عادی و خطرناک

زباله های خشک شامل قوطی ها فلزی و فویل های آلومنیومی ، پلاستیک ها و فلزات ، کاغذ و … می باشند. که همه ی این مواد گفته شده قابلیت بازیافت دارند . این مواد بعد از این که در منازل از هم جدا شدن ، به محل های بازیافت برده شده و در آن جا مواد و محصولات جدیدی از آن ها تولید می شود .

از موارد بسیار مهمی که در تفکیک زباله ها اهمیت بسیاری دارد تفیک درست زباله ها می باشد. به عنوان مثال باید دقت شود که پس از آن که زباله های تر و خشک از هم جدا شدند دقت شود. که زباله های خطرناک از آن ها جدا شده و در سطل آشغال دیگری ریخته شوند .

در کشور های پیشرفته جداسازی زباله ها امر بسیار مهمی تلقی می شود. و برای این منظور درهمه جای شهر هایشان سطل های آشغال مخصوص برای زباله های تر و خشک گذارده شده تا افراد زباله ها را حتی در معابر شهری نیز تفکیک نمایند. این امر در منازلشان نیز کنترل می شود و مردمانشان تفکیک زباله را جزو وظایشان می دانند . اما در کشور ما این امر آن چنان که باید ، فرهنگ سازی نشده و سطل های مخصوص برای زباله های تر و خشک در کمتر جاهایی مشاهده می شوند ولی این دلیل نمی شود که مردم نیز به دلیل این بی توجهی دست روی دست گذارند . بنابرین باید خود به فکر آینده و فرزاندانمان باشیم و با تفکیک درست و به موقع گامی مهم در سلامت جامعه برداریم .

 


شرکت بوم پایش اصفهان
آدرس شرکت : اصفهان ، خیابان هشت بهشت غربی ، حدفاصل چهارراه گلزار و ملک ، کوچه 16 ، ساختمان آیین ، طبقه 2 ، واحد 7

شماره تماس :
32676580- 32676557 – 32684856
0913-115-1501


جهت مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام شرکت بوم پایش اصفهان کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

اصول دفن پسماند عادی و خطرناک

جمع آوری، حمل و دفن صحیح زباله ها

مشکلات زیست محیطی دفن غیر اصولی زباله ها

بررسی روند مختلف بازیافت

تفکیک و بازیافت پسماندهای الكترونيكی