ارتباط سلامت جامعه و عوامل محیطی 

ارتباط سلامت جامعه و عوامل محیطی 

ارتباط سلامت جامعه و عوامل محیطی

تعدادی از مسائل زیست محیطی خاص می‌تواند سلامت و تندرستی انسان را مختل کند. این مسائل شامل آلودگی شیمیایی، آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی، میکروب های عامل بیماری، عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی، زیرساخت های ضعیف و کیفیت پایین آب است.

ایمنی شیمیایی

مواد شیمیایی مختلف می‌توانند به طرق مختلف بر سلامت انسان تأثیر بگذارند و اغلب، قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک یا خارجی آسیب پذیری های سلامتی را ایجاد می کند. حوزه ایمنی شیمیایی به به حداقل رساندن اثرات مواد شیمیایی طبیعی و مصنوعی مربوط می‌شود. به طور خاص، ایمنی شیمیایی به دنبال محافظت از سلامت انسان و محیط زیست از قرار گرفتن در معرض سموم بالقوه است. بر روی مواد شیمیایی موجود در دنیای محیط و همچنین مواد شیمیایی مصنوعی که در فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شوند یا محصولات جانبی فعالیت‌های تولیدی هستند، تمرکز دارد. باز هم به این نتیجه رسیدیم که اهمیت محیط زیست بر سلامتی انسان چقدر موثر است.

صفحه‌ی اینستاگرام شرکت بوم پایش اصفهان

آلودگی هوا

مطالعات نشان داده‌اند که اثرات آلودگی هوا بر انسان‌ها یک نگرانی قابل توجه برای سلامت عمومی است، نه تنها به دلیل نقش آنها در تغییرات آب و هوایی، بلکه به این دلیل که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند باعث افزایش مرگ و میر و مرگ و میر شود.
هنگامی که دانشمندان محیط زیست در مورد آلودگی هوا صحبت می‌کنند، آنها ذرات جامد یا مایع و همچنین گازهایی را که در هوا معلق هستند و اثرات مضر یا سمی دارند، توصیف می‌کنند. هنگامی که به آلودگی هوا فکر می‌کنیم، تمایل داریم به آلاینده‌های ناشی از انسان فکر کنیم، و به درستی چنین است: برخی از خطرناک ترین نمونه‌های آلودگی هوا شامل اگزوز خودروها و کامیون‌ها و همچنین محصولات جانبی آلاینده فرآیندهای صنعتی است. با این حال، بسیاری از آلاینده‌های طبیعی هوا می‌توانند باعث نگرانی‌های سلامتی شوند. به عنوان مثال، گرده‌ها و کپک‌ها اغلب با آسم و آلرژی مرتبط هستند.

  • 29 درصد از کل مرگ و میرهای جهانی ناشی از بیماری ریوی است
  • 24 درصد از کل مرگ و میرهای جهانی ناشی از سکته مغزی
  • 17 درصد از کل مرگ و میرها و بیماری های جهانی ناشی از عفونت حاد دستگاه تنفسی تحتانی است

تغییرات آب و هوا و بلایای طبیعی

یکی دیگر از مسائل زیست محیطی با پیامدهای جدی برای سلامت انسان، تغییرات آب و هوا، همراه با افزایش بلایای طبیعی است. که با تغییر آب و هوای زمین همراه شده است. انجمن ملی بهداشت محیطی تغییرات آب و هوایی را به عنوان بزرگترین تهدید سلامت انسان در قرن بیست و یکم فهرست می‌کند. تغییرات آب و هوایی جهان طبیعی را از طرق مختلفی مختل می‌کند که می‌تواند سلامتی را مختل کند و آسیب پذیری را در برابر بیماری ها افزایش دهد. اینها شامل افزایش دمای سیاره و باران های شدید و رواناب بیشتر است. تأثیرات مختلف ممکن است منجر به آسیب پذیری بیشتر در برابر بیماری های عصبی و تنفسی، اسهال و موارد دیگر شود.

راه های ارتباطی با شرکت بوم پایش اصفهان

علاوه بر این، تغییرات اقلیمی فراوانی بلایای طبیعی را افزایش می‌دهد و اغلب تأثیرات وحشیانه‌ای بر خانه‌ها و جوامع می‌گذارد و گاهی منجر به تلفات جانی می‌شود. آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها، طوفان‌ها و خشکسالی‌ها تنها چند نمونه هستند.

آموزش بهداشت محیط و حمایت

متخصصان بهداشت عمومی در خط مقدم اطلاع رسانی به مردم در مورد عوامل محیطی هستند. که بر سلامت فردی، رفاه جامعه و کیفیت زندگی به صورت روزانه تأثیر می گذارد. آن‌ها از طریق توسعه آموزشی و حمایت، افراد و جوامع را تشویق می‌کنند. تا اقداماتی را انجام دهند که به حفاظت از محیط‌های محلی آنها کمک می‌کند. از سلامت خانواده هایشان محافظت می‌کند و از سیاست‌هایی حمایت می‌کند که مراقبت از محیط زیست را ترویج می‌‎کند.