آلودگی هوا زنگ خطری برای سلامت انسان

آلودگی هوا

در این مقاله از شرکت مهندسین مشاوره بوم پایش در اصفهان می خواهیم راجع به آلودگی هوا زنگ خطری برای سلامت انسان برای شما مطلبی را ارائه دهیم در صورت مفید بودن مطلب آن را به اشتراک بگذارید.

آلودگی هوا زنگ خطری برای سلامت انسان

یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی که دنیای امروز به آن مواجه است آلودگی هوا می باشد . عوامل اصلی آلودگی هوا فعالیت صنایع بزرگ و یا دودی که از اگزوز خودروها خارج می شود، می باشد. طی سال ها اخیر آلودگی هوای در فضاهای بسته و یا داخل خانه ها به عنوان یک عامل خطرناک برای سلامتی انسان و بروز بیماری ها می باشد.

آلودگی هوای داخل خانه می‌تواند دلایل مختلفی همچون حیوانات خانگی، آشپزی، وسایل گوناگون خانگی مانند فرش و مبلمان و تجهیزات الکترونیکی داشته باشد. ذرات معلق سمی ناشی از آلودگی هوا می‌توانند از طریق بینی وارد ریه‌ها شده و آسیب‌های متعددی را به سلامت دستگاه تنفسی وارد کنند. با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده‌ی رسانه‌ها بیشتر مردم از خطرات زندگی در هوای آلوده آگاه شده‌اند و با استفاده از روش‌های مختلف سعی می‌کنند با آلودگی هوا مقابله کنند. زدن ماسک هنگام حضور در فضای باز، تصفیه هوای آلوده در خانه، خوردن مواد غذایی مفید و … از جمله راه‌حل ‌هایی است که برای محافظت از خود در برابر آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های تصفیه هوا برای رفع آلودگی هوای خانه ارائه شده‌اند که تا حد زیادی می‌توانند آلاینده‌های مختلف موجود در فضای خانه را تصفیه کنند.

بیماری های ناشی از آلودگی هوا کدام اند؟

در این مطلب برخی از بیماری‌هایی که به علت آلودگی هوا به وجود می‌آیند معرفی شده است برای آشنایی بیشتر با این بیماری ها با ما همراه باشید.

مشکلات تنفسی و بیماری‌های ریه در اثر آلودگی هوا …

شیوع بیماری‌های نظیر آسم و انسداد ریوی مزمن با افزایش آلودگی هوا ارتباط مستقیمی دارد. کودکان و نوزادان به دلیل ضعف بدنی نسبت به این بیماری‌های آسیب‌پذیرتر هستند.

بیماری آسم و تاثیر آلودگی هوا بر این بیماری…

آسم یک بیماری مزمن التهابی دستگاه تنفسی است که خاصیت عود شوندگی دارد. علائم اصلی آن شامل تنگی نفس، خس‌خس کردن هنگام نفس کشیدن و سرفه است. ابتلا به آسم ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشد اما عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و مواد آلرژی‌زا نیز باعث تشدید آن می‌شوند.

 

آلودگی هوا

 

سرطان ریه و اثر آلودگی هوا…

در گذشته یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به سرطان ریه، استعمال بیش از حد دخانیات بود. اما امروزه آلودگی هوا مخصوصا آلودگی هوای داخل خانه نیز به عنوان یکی از عوامل سرطان‌زا شناخته می‌شود. مردم در فضاهای متراکم با تهویه نامناسب به زندگی و کار مشغول‌اند و در کنار آن نیز آلودگی هوای شهرها به شدت رو به افزایش است. این سرطان با علائمی مانند سرفه‌های شدید، تنگی نفس، خس‌خس سینه هنگام نفس کشیدن، تب، درد قفسه سینه و ضعف همراه است.

بیماری‌های قلبی عروقی و تاثیر آلودگی هوا بر آن…

تنفس در هوای آلوده برای مدت طولانی باعث افزایش احتمال بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. آلاینده‌های خطرناکی مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید نیتروژن و ازون وارد گردش خون شده و باعث بروز اختلال در عملکرد قلب و عروق و وقوع سکته می‌شود.

نوزادان و یا زنان باردار و آلودگی هوا…

آلودگی هوا تاثیر منفی شدیدی بر سلامت زنان باردار می‌گذارد. غیر از سلامت مادر، ممکن است بر روی سلامت جنین نیز اثر بگذارد و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی او بعد از تولد شود. نوزادان و کودکانی که در هوای آلوده زندگی می‌کنند معمولا از مشکلات تنفسی مختلف رنج می‌برند. به دلیل آن ‌که سیستم تنفسی کودکان در حال رشد و شکل‌گیری است، آسیب‌پذیری آن‌ها نیز بیش از بزرگ ‌سالان است. برای حفظ سلامت ریه و دستگاه تنفسی نوزادان، کودکان و حتی بزرگ‌ سالان باید از حضور در محیط‌هایی با هوای آلوده خودداری کرد. در صورت اجبار نیز باید نکات لازم برای مقابله با آلودگی هوا را مدنظر داشت. برای مثال زدن ماسک هنگام بیرون رفتن از منزل یا خرید دستگاه تصفیه هوا برای خانه یا محل کار.

راه های مقابله با آلودگی هوا

برای حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا باید نکات مختلفی را به کار برد:

  1. ماندن در خانه در روزهایی که هوا آلوده می باشد.
  2.  ماسک‌های فیلتر دار توصیه می‌شود و قتی که از خانه بیرون می روید.
  3. رفت و آمد با مترو و یا دیگر وسایل حمل ‌و نقل عمومی و شخصی که فضایی بسته دارند.
  4. با خرید دستگاه تصفیه هوا برای پاک سازی هوای داخل اداره و یا خانه.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

بالا
سوالی دارید? چت از طریق واتس آپ

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24

تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به شرکت بوم پایش می باشد.